Geoblog.pl    dizzy    Podróże    REPUBL. CZESKA- maj 2008 I&D    Wystawne wille i hotele wzdłuż których rozciaga się park.. a wokół góry..

Wystawne wille i hotele wzdłuż których rozciaga się park.. a wokół góry..

Czechy
Czechy, Mariánské Lázně

Podobno Mark Twain określił to miasto, jako "najbardziej postępowe na kontynencie, tak piękne, jak tylko mozna sobie życzyć"
Architektura zachwycająca, fontanny, mnóstwo zieleni, a to wszystko pośród gór- widoki, które warto zobaczyć. Główna arteria Hlavni Trida z willami i hotelami, ciąnącymi się aż do placu Goethego, wokół niej Skalnikovy Sady-legendarny park Zdrojowy.
Miejsce dosyć osobliwe, zważając na średnią wieku. Przyjeżdża tutaj sporo osób w średnim wieku.
Trafiamy do meksykańskiej restauracji z pysznym jedzeniem. Na ostro najlepiej w końcu!
Szkoda tylko, że zimno i popaduje sobie deszcz.. co w górach niestety jest dużo bardziej odczuwalne.
Jesteśmy tutaj kilka godzin, późnym popołudniem udajemy się do Karlove Vary.
Droga wśród gór, często tunele, pod którymi przejeżdża pociąg- widoki jak w bajce :)