Geoblog.pl    dizzy    Podróże    MALEZJA, TAJLANDIA: sierpień 2008 I&D    Old Town i Khmerowie po raz drugi...

Old Town i Khmerowie po raz drugi...

Tajlandia, Sukhothai
Przejechano 20244 km

Sukothai to pierwsza stolica Tajów. Nazwę tą można przetłumaczyć jako "Wyrastająca ze szczęścia", miasto to do dziś pozostaje symbolem złotego wieku tajskiej kultury. Okres świetności miasta rozpoczął się w XIIIw., kiedy dwaj tajscy książęta obalili khmebskiego namiestnika. Spokój, sprawiedliwe rządy sprzyjały rozwojowi sztuki.
Sukothai podupadł, gdy w XVIw. przewag polityczną zdobyła Ajutthaya.

Stare miasto oddalone jest od nowego o 12km, mieści się w pięknym parku. My spędzamy tutaj 2,5 godziny, gdyż po południu jest plan podróży do Chiang Mai, ale spokojnie jest co robi cały dzień.
Po parku je jeździmy tuk-tukiem z przesympatycznym kierowcą, który opowiada nam o swojej rodzinie, nie prostestuje, kiedy w drodze powrotnej prosimy aby nas zawiózł po szybkie jedzenie, na koniec zawozi nas na dworzec autobusowy. Co ciekawe tuk-tuk w tej części Tajlandii ma odwrotną pozycję kierowcy. Pasażerowie zajmują miejsca przed kierowcą w zadaszonym karawaniku. Pojazd jeździ wolniej ale o wiele przyjemniej :)

To, bez czego pobyt nie byłby pełny, to imponujący 15-metrowy Budda w Wat Srichum, siedzący w pozycji medytacyjnej i jego charakterystyczna pozłocona przez wiernych dłoń- bo te złote części są wyklejane malutkimi kwadratowymi "złotkami".