Geoblog.pl    dizzy    Podróże    JAPONIA, FILIPINY, KOREA POŁUDNIOWA: listopad, grudzień 2014    Fushimi Inari- Taisha, 'przelot' shinkansenem Kyoto- Tokyo

Fushimi Inari- Taisha, 'przelot' shinkansenem Kyoto- Tokyo

Japonia
Japonia, Kyōto

Fushimi Inari- jedna z najbardziej znanych świątyń w Japonii, dedykowana Inari- bóstwu ryżu i sake.
Położona blisko stacji kolejowej o tej samej nazwie, zaledwie kilka km na południe od Kyoto.

Ścieżki Torii Fushimi- Inari to nr 1 Travelers Choice 2013r.

Brama Torii, tak bardzo rozpoznawany symbol Japonii, prowadzi do miejsc świętych shinto i symbozliuje przejście od fizycznego, ziemskiego świata- skończonego, do świata nieskończonego, będącego światem kami (bogów). Wg shintoizmu bogowie- duchy sławnych przywódców, przodków otaz sił przyrody, czuwają nad rodziną oraz okolicą, kryjąc się w drzewach, morzu, górach i wietrze.
Dlatego też Torii stawiane są w takich miejscach jak woda, czy skały.

Dziś słoneczny dzień. Światło lekko sączy się między bramami tori, które z przerwami biegną przez 4km. Turystów jest mnóstwo, lecz to nie przeszkadza. Są tak mili, że kiedy robimy zdjęcia, 20 osób staje czekając, aż złapiemy dobre ujęcie :)

Na pewno warto to miejsce odwiedzić dla samych torii, jednak ilość turystów dość mocno zakłóca odbiór magii tego miejsca.

Ponieważ dziś jedziemy do Tokyo, spędzamy tutaj tylko godzinę, ale to w zupełności wystarcza.

Słynny shinkansen Kyoto- Tokyo jeździ na tej trasie co 15 minut z prędkością 280km/h. Jeździłam już pociągami 240km/h w Chinach, ale tutaj wrażenia są zupełnie inne. Przy starcie ma takie przyspieszenie, że zatyka nam uszy, a w zakręty wchodzi lekko przechylony.
Darek ma wielkie oczy i muszę mu oddać miejsce przy oknie. Siedzi patrząc w okno jak zahipnotyzowany :)